.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همزمان با نامه گلایه آمیزجمعی از شهروندان رامسری ؛
نماینده ولی فقیه در مازندران:به جریمه اکتفا نشود ؛خلاف قانون عمل کردن با جریمه جبران نمی‌شود /هر ساخت و سازی که به صورت غیرمجاز در حال اجرا باشد، قلع و قمع می شود / شهردار رامسر : با سوداگری‌های مسکن و این‌که هرکسی دلش خواست برخورد می شود ....
نماینده ولی فقیه در مازندران:به جریمه اکتفا نشود ؛خلاف قانون عمل کردن با جریمه جبران نمی‌شود /هر ساخت و سازی که به صورت غیرمجاز در حال اجرا باشد، قلع و قمع می شود / شهردار رامسر : با سوداگری‌های مسکن و این‌که هرکسی دلش خواست برخورد می شود ....

شمال نیوز / رامسر – عباس احمدی ماچیانی : شهرستان زیبای رامسر به دلیل اتصال به جنگل‌های سرسبز هیرکانی، سواحل نیلگون خزر و برخورداری از جلگه‌ای حاصل‌خیز از دیرباز مقصد نهایی گردشگران داخلی و خارجی بوده است. شهری که مرکز کنوانسیون بین‌المللی تالابها با حدود ۱۷۰ کشور عضو است.

 

درمحدوده شهری آثار و بناهای تاریخی زیادی است و می‌طلبد تا هرگونه توسعه شهری در آن متوازن، متناسب و مطابق دقیق با قواعد شهرسازی باشد.

 

متاسفانه طی سالیان متمادی ساخت و سازهای زیاد و بعضا غیرمجاز موجب شده تا این زیباشهرِ الهی دستخوش تغییرات شود .

 

 

خلاف قانون عمل کردن با جریمه جبران نمی‌شود

 

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مرکز استان در مصلی ساری با اشاره به ساخت و ساز بی‌رویه و تجاوز به منابع طبیعی بیان کرد: «یک رویه اشتباه این است که می‌خواهیم با جریمه این امور را حل کنیم؛ درحالی‌که همین ساختمان‌ها درعرصه منابع طبیعی ، تجاوز به حریم رودخانه‌ها را به همراه دارد و در کنار جریمه باید جلوی کار را گرفت.»

 

وی با بیان اینکه در قانون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ماده ۱۰۰  و ماده ۹۹ فقط به جریمه اکتفا شده که با این روند شهر سامان پیدا نمی‌کند، گفت: «خلاف قانون عمل کردن با جریمه جبران نمی‌شود.»

 

  نامه گلایه آمیزجمعی از شهرونان رامسری

 

اخیراً  نامه گلایه‌آمیز جمعی از شهروندان رامسری در خصوص ساخت و سازهای بی‌رویه  به‌ویژه در حریم ساحلی شیرلوی رامسرخطاب به مسولان منتشر شد، ضمن انتشار آن ، نظر دکتر «علی امینی شاد» شهردار رامسر را در ارتباط با این موضوع جویا شدیم.

 

 

شهروندان در نامه گلایه آمیز خود نوشتند:

 

 مسئولین محترم عروس شهرهای ایران ؛ همان‌طور که مستحضرید پس از دستور أکید ریاست محترم جمهوری در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در خصوص آزادسازی حریم ۶۰ متر ساحل در استان مازندران و خوشبختانه با پیگیری‌های مجدّانه ریاست محترم قوه قضاییه این امر تا حد مطلوبی که موجبات رضایت‌مندی مردم را ایجاد نموده است در شهرستان رامسر نیز محقق گردیده است.

 

 متاسفانه در چند ماه گذشته مشاهده می‌گردد که پلاک‌های در مجاورت این حریم که بر اساس طرح تفصیلی قابلیت ساخت حداکثر ۴ طبقه و با سطح اشغال ۵۰ درصد را دارند به صورت ۹ طبقه و با سطح اشغال ۸۰ درصد در حال ساخت می‌باشند که موجب می‌گردند این حریم از نظر ارتفاعی مورد تجاوز قرار گیرد و علاوه بر این‌که دید و منظر شهر را به زیبایی‌های دریا و ساحل محدود می‌کند معضلاتی از جمله فاضلاب و دید مستقیم بر فضاهای تفریحی و توریستی ساحلی (پلاژ بانوان) ایجاد می‌نماید و بر نوار ساحلی اشراف و سایه‌اندازی غیرقابل قبولی دارد .

 

 خواهشمند است در اسرع وقت نسبت به بررسی روند ساخت و ساز در نوار ساحلی رامسر و تخلفات فاحش درمحدوده  مورد نظر دستور اقدام عاجل فرمایید ضمناً به عنوان نمونه تصویر یکی از ساخت و سازهای غیرمجاز به پیوست تقدیم می‌گردد. امید است با عنایت پروردگار و پیگیری‌های مسئولین زیربط طعم شیرین اجرای عدالت در آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا با این تخلفات فاحش به کام مردم رامسر تلخ نگردد .

 

 

شهردار رامسر در این زمینه گفت: یک ساختمان، عنصری از فضای شهری است باید جامع دیده شود هم سرپناهی برای همه انسانهاست و هم باید به‌عنوان صنعت اقتصادی دیده شود و چرخه اقتصاد شهر را به حرکت درآورد البته نباید جزو اولویت‌های صنعت اقتصادی باشد.

 

دکتر علی امینی شاد افزود: اقتصاد شهری براساس ساخت و ساز بوده که این غلط است و باید برمبنای خدمات ارائه شود.

 

وی بیان داشت:باید براساس طرح جامع پیش برویم که ضابطه‌های خاص خود را دارد و معتقدم شهرهای شمالی و شهرهای گردشگری نظیر رامسر، کیش، شیراز، نوشهر و....باید طرح جامع و ویژه گردشگری داشته باشند و از اقتصاد برمبنای ساخت و ساز به سمت خدمات‌محور برویم که اگر این اتفاق بیفتد نظم درساخت و سازها را شاهد خواهیم بود.

 

وی درپاسخ به سوال ما درخصوص گلایه‌های مردمی ازساخت و سازهای غیرمجاز در برخی نقاط شهری به‌ویژه شیرلو گفت: پلیس ساختمان ازساخت و سازهای غیرازمتن پروانه ساخت،  جلوگیری می‌کند و برای این ساختمان نیز اتفاق افتاد و پرونده ارجاع به ماده ۱۰۰ شد و رای به تخریب دوطبقه در بدوی و تجدید نظر گردید و برخورد قانونی می شود که البته شخص ، اعتراض در دیوان عدالت اداری نموده ومنتظر رأی هستیم و ضابطه برای ما مهم است.

 

 وضعیت امروز شهرها عینیت تفکرات مدیران گذشته است

 

وی تصریح نمود: وضعیت امروز شهرها عینیت تفکرات مدیران گذشته است که باید برای ریل‌گزاری  و خط مشی جدید برای آینده،  روشی خردمندانه در پیش باشد.

 

وی بیان داشت: درطرح جامع، رامسر باید متفاوت  باشد، طرح جامع تراکم و بلند مرتبه‌سازی داشته باشیم با سوداگری‌های مسکن و این‌که هرکسی دلش خواست برخورد شود.

 

وی بیان داشت: این پلاک ۴ طبقه تخلف دارد که ۲ طبقه برای ماده ۱۰۰و ۲ طبقه هم برای تخریب ودرشهرستان قاطعانه با تخلفات برخورد می نمایم.

 

 

  تمام ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در حال اجرا قلع و قمع می‌شوند

 

استاندار مازندران در یکی از جلسات قرارگاه مقابله با جنگل خواری، زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز استان  که در سال گذشته برگزار گردید گفت: شیوه نامه اجرایی پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در مرحله نهایی قرار دارد و هر ساخت و سازی که در حال حاضر به صورت غیرمجاز در حال اجرا باشد، قلع و قمع می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور در جلسه قرارگاه مقابله با جنگل خواری، زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز استان افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز به عنوان یک معضل، سال های سال در سطح ملی، استانی و شهرستانی موجب دغدغه مردم و مسوولان شده است.

 

وی ادامه داد: باید یکبار برای همیشه با خواست و عزم همگانی و اهرم قانون این موضوع مهم را حل و فصل کنیم.

 

با توجه به مجموعه مطالب گفته شده، می طلبد با دیدگاه‌های شفاف و صریحی که شهردار رامسر مطرح نمودند اولا طرح جامع ویژه رامسر عملیاتی گردد و ثانیا با ساخت وسازهای غیرمجاز برخورد عاجل و قاطعانه آنچه خود نیز بدان تاکید نمودند صورت پذیرد ، نامه گلایه آمیز و برحق جمعی از شهروندان بصورت مشخص درخصوص ساخت و ساز محدوده ی شیرلو یک نمونه واضح از این معضل پیش روی توسعه خردمندانه و ساختارمند شهری است .

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

262 27 آذر 1402
حاج آقا رفتم شهرداری یکی از مناطق ساری گفتم زمینی دارم میخو.اهم ساخت وساز کنم میخواهم مجوز بگیرم گفتند برو بساز مشکلی نداره بعد جریمه میشی پرداخت میکنی .فعلا سیاست شهرداری ها چون با کمبود بودجه مواجه هستند برو بساز جریمه بده هم مشکل سازنده حل میشود هم بودجه شهرداری تامین میشود.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.052 seconds.